Jarní jídelníček

Také máte pocit, že i když dny jsou delší, nemáte energii si je užívat tak, jak byste chtěli?

Příčina jarní únavy a časté nemocnosti nejen u dětí může být v jídelníčku. Celé zimní období organismus bojuje se změnami teplot, s útoky viróz a nedostatkem světla. Na jaře nastává nejvhodnější období pro obnovení sil. 

Kromě zvýšení pohybové aktivity (zejména na čerstvém vzduchu) se zaměřte na svůj jídelníček. Na několik týdnů z něj zkuste úplně vyřadit uzeniny, omezte hovězí a vepřové maso, naopak zvyšte příjem ryb. Maso nemusí být na jídelníčku denně, zcela bez problémů ho nahradí mléčné výrobky, které neomezujte. Dostatečný příjem vápníku v období s vyšším sluečním svitem zajistí jeho lepší využití díky vitamínu D, který se vytváří v kůži (přiměřeně) vystavené slunci.

V neposlední řadě je důležitý pravidelný přísun zeleniny a ovoce. Kromě vlákniny obohatí jídelníček o vitamíny a antioxidanty, které pomáhají bojovat s virovými nákazami. 

Imunitu podpoříte také péčí o zdravou střevní mikroflóru, která potřebuje právě vlákninu a probiotika ze zakysaných mléčných výrobků.


Comments